Dag 8

28 juni 2019 - Radium, Canada

Vanochtend zijn we er optijd uitgegaan om richting de gondola in Banff te gaan. We waren er mooi optijd waardoor het nog lekker rustig was. Met de gondola zijn we omhoog gegaan en bovenaan kan je daarna nog hoger via trappen na het topje van de berg. En wat een mooi uitzicht heb je daar, echt geweldig!!! Tijden de wandeling op de trappen nog wat dik hoorn schapen, eekhoorns en een vos gespot. Die vos liep gewoon op het zelfde pad als ons 2 meter van ons af. Na de gondola wouden we naar lake Louise maar toen we daar aan kwamen was het zo druk dat we dat maar ons voorbij hebben laten schieten (helaas!!). Vanaf daar zijn we door het Kootenay national park gereden richting Radium (daar overnachten we). Onderweg allemaal stopplekken met mooie uitzichten over meren en bergen. Waaronder het Vista lake. Hier hebben we een wandeling gemaakt door de bergen om dichterbij het water te komen. Dat was best een zware tocht, zeker toen we weer naar boven toe moesten klimmen (behoorlijk steil). Tijdens het auto rijden kwamen we nog wat berggeiten tegen en ook nog een zwarte beer die aan de kant van de weg stond. Savonds zijn we naar Radium Hot springs geweest, wat heerlijk warm water.. Om daarna te gaan slapen in een leuk motel (vonden wij).