Dag 7

28 juni 2019 - Canmore, Canada

Vandaag verder gereden richting Calgary en vanuit daar richting Banff national park, voor ieder park wat je inrijdt in Canada moet je betalen dus hebben we maar direct een pas geregeld zodat we ieder national park zo in kunnen rijden zonder verder weer te moeten betalen. Daarna zijn we naar Bow river gereden, mooi uitzicht op een kasteel en een kleine waterval. Bij de waterval hebben we nog een stuk gelopen. Daar kwamen we een Elk (op de eland na het grootste hertensoort) tegen die rustig aan het lopen en eten was. Er liep een ranger bij die de Elk rustig het bos weer in probeerde te krijgen. Een stuk verderop kwamen we de Elk weer tegen dit keer een stuk minder rustig kwam die aan gerend en stopte 3 meter voor ons. Gelukkig liep die na een tijdje naar ons te hebben gekeken weer rustig door. Hierna zijn we naar de gondola in Banff geweest, hier was het te druk dus besloten de volgende dag in de ochtend heen te gaan. Wij zijn toen maar een slaapplek gaan regelen in Canmore vlakbij Banff en daarna gaan eten bij Boston pizza. Daarna optijd gaan slapen in een helaas niet al te fris motel maar er was niet zoveel keuze meer. Wel iets van geleerd vanaf nu regelen we de slaapplek wat eerder dan op de dag zelf.