Dag 9

28 juni 2019 - Mount Robson, Canada

Vanaf Radium zijn we na het Emerald lake (in Yoho national park) gereden. Daar zijn we gaan kanoën. Wat een mooie ervaring om tussen de bergen in een mooi blauw/groen meer te kanoën. En lang niet zo druk als lake louise, wat wij wel fijn vinden, dan is er ook niet zo'n lange wachtrij. Na het kanoën zijn we verder door Yoho en Jasper national park gereden. Onderweg vaak gestopt om verschillende soorten meren, watervallen en bergen te bekijken. Waaronder Peyto lake...wat is die mooi blauw!! Het is een hele steile klim om er te komen maar zeker de moeite waard. Onderweg nog 2 beren gezien, dit keer een zwarte beer en een grizzly beer. We zijn gestopt in Mount Robson om daar te overnachten in een blokhut. Aangekomen bij de blokhut kwamen we er achter dat we geen WiFi hadden. Dat is toch best lastig om de route voor de volgende dag te bepalen laat staan een hotel/motel te kunnen boeken. Dus dat werd auto weer in en een half uur rijden na valemount (dichtstbijzijnde stadje) om bij een tankstation te stoppen waar we gratis WiFi hadden. Gauw alles geregeld voor de volgende dag en weer terug na Mount Robson. Weer een les, niet vergeten te kijken of er WiFi bij het hotel/motel is.