Dag 16

4 juli 2019 - Revelstoke, Canada

Vanochtend in Salmon arm naar DeMille's Farm market geweest. Er was daar een supermarkt met vooral gezonde en natuurlijke producten uit de regio, een giftshop en een kinderboerderij. Daarna zijn we naar het RJ Haney Heritage Village and museum geweest. Erg leuk om te zien, een stadje nagebouwd met onder andere een kerk, school, bank, autogarage, tankstation, brandweer, radiostation en ga zo maar door.  In ieder gebouw was wat te zien of horen over hoe het vroeger ging. Onderweg richting Revelstoke waar we overnachten kwamen we langs de plaats Craigellachie waar de last spike is. Een gouden spijker die erin is geslagen om te vieren dat ze het gered hebben om een spoorlijn aan te leggen van Oost naar west Canada tussen Vancouver en Montreal. Daarna naar de stuwdam in Revelstoke geweest. Interessant om te zien hoe het gebouwd is en hoe het werkt. Na de stuwdam zijn we uiteten geweest bij Zala's...lekker eten, bier en cocktails. Vanaf vandaag is hier in Revelstoke Summier street fest begonnen. De hele zomer is er elke avond een andere bandje dat optreedt. Even wezen kijken, mensen hier zitten heel het optreden lang op een stoel toe te kijken en na ieder nummer klappen ze wat en verder doen ze helemaal niks. Geen feest, geen cafés/terrasjes, geen drinken en helemaal niet dansen...jammer maar de muziek klonk wel heel goed. Daarna nog een pub opgezocht om de dag af te sluiten met bier en cocktail.