Dag 11

30 juni 2019 - Pemberton, Canada

Vandaag van Kamloops naar Pemberton (plaatsje vlakbij Whistler)  gereden. Onderweg gestopt bij een ghosttown. Daar kregen we een kleine rondleiding van een over enthousiaste mevrouw, ze bleef maar praten en praten. Ze zijn al 15 jaar bezig ghosttown te bouwen/ na te maken en ze zijn nog lang niet klaar maar wel leuk om zoiets te zien. Daarna zijn we verder gereden. Het was weer eens rotweer dus hebben we vooral in de auto gezeten. Deze keer niet erg want het was een hele mooie route met veel slinger bochten door de bergen en afdalingen tot soms wel 15%. Onderweg nog 2 jonge hertjes tegen gekomen die in de berm stonden. Aangekomen in Pemberton zijn we gaan inchecken en daarna door het stadje wezen lopen. Het stadje is in oude staat maar met nieuwe dingen erin zo is bijvoorbeeld het treinstation er niet meer er komt wel een goederentrein langs maar die stopt daar niet het station is nu een bakkerij van gemaakt maar de buitenkant is nog gewoon in een oude staat, erg leuk om te zien. Er was vandaag ook een marktje met allemaal lokale producten en livemuziek. Savonds pizza gegeten bij de pizzeria, je ziet het er niet aan af aan zowel de buiten als binnenkant van het pand zo oud en smoezelig maar blijkbaar was die erg goed want we waren net optijd voor die compleet uitverkocht was. Morgen nog een kort ritje en dan zijn we in Vancouver